• Klient może zwrócić kupiony towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty dostawy przesyłki zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. ((Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014, poz. 827 z późn. zmianami) .
  • Zwracany towar należy odesłać przesyłką na własny koszt na adres Heljos sp. z o.o. - sklep internetowy, ul. Brzeska 172, 21-500 Biała Podlaska. Aby odstąpić od umowy zawartej na Allegro, należy złożyć Sprzedającemu stosowne oświadczenie woli przez zgłoszenie zwrotu na portalu alebre.pl oraz wypełnić formularz (otrzymany wraz z towarem), załączając go wraz z zwracanym towarem. Gwarantujemy zwrot kwoty przysługującej Państwu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupna sprzedaży drogą elektroniczną na konto wskazane przez klienta.
  • Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
  • Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, (…)
  • Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27. 2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.
  • Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. (…) 2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. (…)
  • Art.33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  • Art.34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy (…) nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. (…) 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy (…).